שלב 1
זהו השלב בו המטען מבצע בדיקה ראשונית למצבר ומכין אותו להטענה בשלבים, שלב זה קריטי והכרחי בעיקר למצברים אשר לא הוטענו זמן רב, בדרך כלל במצברים אלו ניתן לראות סתימה בתאי הסוללה מעופרת הסולפט הנמצאת במצבר.
שלב 2
בשלב זה מתבצעת ההטענה הראשונית בו עובר זרם חשמל נמוך לסוללה, שלב זה בעצם שומר על הסוללה ומגדיל את אורך החיים שלה.
שלב 3
זהו שלב בו עובר זרם קבוע ומקסימאלי מהמטען למצבר בזמן הקצר ביותר, בשלב זה מתבצעת הטעינה עד ל 80% מקיבולת הסוללה, ועד שהמתח מגיע ל 14.4 וולט במצבר של 12 וולט או, 28.8 וולט במצבר של 24 וולט.
שלב 4
זהו שלב שנקרא גם “שלב המתח הקבוע”, בו מתבצעת האטה הדרגתית בהטענה על מנת שהסוללה תצבור יותר כוח ותגיע להטענה של 100% מהקיבולת.
בשלב זה המתח נשאר קבוע בזהה לשלב ההטענה השלישי בו המתח מגיע ל 14.4 וולט במצבר של 12 וולט או, 28.8 וולט במצבר של 24 וולט.
שלב 5
בשלב זה מבצע המטען בדיקה אוטומטית למצבר, כאשר בתהליך זה המטען מנטרל את המתח הקבוע למשך 90 שניות ובודק את תקינותו של המצבר ואחוז ההטענה שצריך לעמוד על 100%.
שלב 6
השלב השישי בתהליך ההטענה הוא שלב בו המטען נכנס לעבודת הטענה של המצבר, אך רק במידה והתגלו בעיות בשלב 5 (מצבר שלא טעון במלואו), בשלב זה המטען מעביר זרם נמוך וקבוע למצבר למשך 4 שעות עד למצב בו המצבר מגיע ל 100%.
שלב 7
יתרונות מטען 7 שלבים למצברים
ישנם מספר יתרונות מובהקים להטענת מצבר במטען מצברים אוטומטי 7 שלבים, והם:
1.המטען בשונה ממטענים אחרים הוא דיגיטלי בעל צג בקרה המודיע על שלב ההטענה.
2.השלבים הראשונים בתהליך ההטענה הם הקריטיים ביותר בעבור המצבר, כאשר במטען זה מתבצעות בדיקות והטענה ראשונית בעלת זרם נמוך, מה שמאריך את חיי המצבר ושומר על תקינותו.
3.לאחר הטענת המצבר עד ל 100% יכול המצבר להישאר מחובר למטען ללא הגבלת זמן וחשש לבעיות שיכולות לצוץ במטענים אחרים, זהו השלב ה 7 והאחרון בהטענה.
למידע נוסף ובחירת מטען מצברים לחץ כאן!